SÈRIE BEATUS DE GIRONA
Aquestes tres obres presentades formen part d’un projecte en procés inspirat en el Beatus de Girona, escrit i il·luminat al segle X.
Cadascuna de les peces té entitat pròpia i estan realitzades amb diferents materials i tècniques.
En el text del Beatus de Girona, escrit pel Beat de Liébana hi ha el comentari a l’Apocalipsi de St. Joan, un interregne terrorífic en el qual s’erradicaria el món però que finalment conclourà amb la victòria del bé sobre el mal.
Aquest ideari inspira a reflexionar i a trobar un paral·lelisme amb la idea de Zygmunt Bauman , sociòleg polonès, quan deia que estem vivint en un interregne on les velles maneres de fer les coses no funcionen i les noves encara no estan inventades. Aquesta reflexió és fructífera i motiva tot aquest procés artístic inspirat en el Beatus.
4 peces sèrie Beatus
ANUNCIACIÓ DE L’APOCALIPSI
ANY > 2017
LLOC > La Cooperativa (Sarrià de Ter), 9a Exposició Col·lectiva Multidisciplinar, Empordaneses (Casa Empordà, Figueres, març – abril del 2018)
TÈCNICA > Ceràmica
MATERIAL> Cera d’abella, pigments naturals i fusta de noguera
MIDES > 220 x 220 x 20 cm.
ARTISTA > Pep Aymerich
Composició performativa composta de tres pintures fetes amb cera d’abella i pigment natural i l’escultura d’un corn de fusta de noguera.
Per realitzar aquesta peça s’ha partit de la motivació d’una il·lustració “Explanatio els de Storiae” del Beatus de Girona, segons el llibre de l’Apocalipsi de Sant Joan. El conjunt de la composició traspassa la planimetria de la il·lustració i s’expandeix en una mena d’altar, compost de tres pintures i una escultura. Les pintures han estat fetes amb cera d’abella i cada una pigmentada amb un color primari tal com apareixen en la il·lustració del Beatus, però de la imatge original s’ha omès el dibuix, s’ha variat la disposició de les bandes ara són independent i s’han col·locat en vertical per fer esment a les diferents fases de l’ascensió: la terra, el cel i el firmament. El corn ha estat tallat en fusta de noguer amb forma d’espiral per representar la forma de la vida, que com instrument pren sentit quan s’aspira i l’ alè emès circula per l’interior de l’instrument, amb el seu so regenerar la vida.
Aquesta imatge mística d’ascensió psico-espiritual proposa fer una meditació, sigui en relació amb la malaltia sigui el decés del planeta, amb aquesta intenció es vol rescatar el significat simbòlic medieval per parlar sobre la Terra, entesa com a matèria corporal i reclamar la imperiosa necessitat de la seva conservació.
AUTORETRAT DE L’ESQUENA
ANY > 2017
LLOC > El Patronat (Sarrià de Ter)
TÈCNICA > Escultura
MATERIAL> Basalt
MIDES > 62 x 56 x 23 cm
ARTISTA > Pep Aymerich
INSOMNI
ANY > 2017
LLOC > La Cooperativa (Sarrià de Ter)
TÈCNICA > Collage
MATERIAL> Parafina i llençols de fil sobre fusta
MIDES > 154 x 103 cm
ARTISTA > Pep Aymerich
ALA
ANY > 2017
LLOC > IX Biennal d’Art de Girona (Casa de Cultura de Girona)
TÈCNICA > Escultura i vídeo acció
MATERIAL> Parafina i sang
MIDES > 90 x 35 x 15 cm
ARTISTA > Pep Aymerich